Kalau korang ikuti blog aku sedari awal, mungkin korang ingat yang aku pernah menulis dengan sangat puitis tentang perasaan aku pada seorang insan ni, "Kisah Helang dan Pipit". Aku tak sedar yang aku menyimpan perasaan pada insan ni buat beberapa tahun walaupun belajar dalam kelas yang sama. Bila aku sedar akan kewujudan perasaan tu, aku akhirnya meluahkan perasaan tu pada dia. Dan, guess what... aku ditolak. T_T sedey jugaklah rasa masa tu. Tapi, kami masih berkawan macam biasa sampai sekarang. Mungkin sebab cara dia tolak aku dengan cara yang sangat terhormat dan dengan baik, maka kami tak ada masalah untuk terus jadi kawan.

Selepas 2tahun berlalu, aku seriously tak pasti whether aku masih ade hati pada dia atau tak. Tapi, satu benda yang pasti, setiap kali dia tegur aku kat skype, atau terserempak dengan die, hati aku pasti berbunga-bunga dan nervous yang maha hebat. Tahun ni, kami dah jarang chatting dan berbual di telefon. Aku andaikan aku dah bersedia untuk move on. Lebih2 lagi, apabila aku dah ada cinta hati yang baru, si dia yang jauh di mata... Tiba2 hari ini, hati aku bagai disentap bila terlihat status skype dia yang ada memberi hint yang dia dah berpunya. Lebih mengejutkan lagi, bila buat pertama kalinya, dia meletakkan gambar perempuan di profile skype-nya. Rasa macam hati ni remuk, berkecai2.

Masalah besar ni! Tak mungkin aku masih ada hati pada dia. Seorang yang takkan mungkin aku miliki. Dan lebih menyakitkan lagi adalah bila aku sedar akan hakikat tu. Apakah aku benar2 sayangkan zainul? Dan adakah dia benar2 cintakan aku? Atau kami hanya menjadikan each other sebagai sandaran untuk mengisi kekosongan hati? Masih ada lagi kah saki baki perasaan aku pada "dia"? Jahatkah aku kalau aku katakan, setelah aku berada dalam relationship dengan zainul for a while, aku rasa macam menyesal menerima cinta zainul? Adakah menerima zainul satu keputusan yang betul? Ada ketikanya aku rasa seperti perasaan aku pada zainul bukanlah cinta tapi sekadar menjadikan peneman aku dikala sunyi.. Atau adakah itu hanyalah sebahagian daripada mainan hati dan semata-mata perasaan ku sahaja?

Wajarkah aku untuk masih menyimpan perasaan aku pada "dia"?



3 comments:

lukisan hati berwarna purple said...

ask ur feelings. ur true feelings. sanggup tak atie nk teruskan ur whooooleeee life dgn the one yg in-relationship with u skrg? if the answer is yes, go for it! if no, u can still think abt it :D

Stray Kitty said...

Thanx, sedara/sedari yg berhati purple..ihik.Sapekah gerangan nya ni? hmm curious ni..

Kalau tanya atie soal sanggup tak, Ati positif yg atie sanggup sbb zainul seorang yg baik cuma masalahnya, tak tahu die dah betul2 sedia atau tak. and nak tunggu die sedia tu pun tak tahulah bila.. especially sebab ati tua sethn dr die n utk jangka ms pjg, dia hny akn abes bljr lepas ati da kerje 2thn. tupun die kata nk smbg degree pulak after tht. byk factor kene amik kira.Abah ati pun most probably takkan approve dia... entahlah...

wat wud u do if u're in my shoes?

lukisan hati berwarna purple said...

huah. things are getting complicated!

pasal parents tu, atie boleh discuss dgn parents. parents mana tak nak anak dia bahagia kan? cume skrg what i can see, it's the matter of time. bcoz he's younger than u. if u ask me, i would rather wait for someone i love than marry someone i dont want to spend my whole life with. tp kalau kene tunggu sampai 15-20 thn, that one kenalah consider balik. haha

ckp psl waiting, cinta manusia boleh berubah tetapi masih ade yg boleh setia. depends on our luck. good or bad.

btw make a wise decision.

i'll pray for your happiness ;)